Hoe gaat het verder in zijn werk?

Mijn werk begint met een kennismakingsgesprek bij jouw thuis. Ook een "online" kennismakingsgesprek behoort tot de mogelijkheden. Tijdens zo’n gesprek bespreken we je wensen maar ook je knelpunten. Waar gaat het bijvoorbeeld mis tijdens het opruimen of structureren van de verschillende ruimtes in huis?

Ik ga je helpen door de huidige situatie en de gewenste situatie in kaart te brengen. Daarna gaan we bepalen wat uitgezocht moet worden, wat moet blijven en wat kan er weg. Voorwerpen die weg kunnen hoeven niet altijd naar de gemeentewerf gebracht te worden. Indien gewenst kan het ook een ‘tweede leven’ krijgen door het te verkopen of naar de kringloopwinkel te brengen.

Opruimen doen we samen omdat het soms heel moeilijk is om iets weg te doen. Dat kan verschillende redenen hebben; het was een cadeau, iets heeft veel geld gekost, het heeft een emotionele waarde of je denkt misschien kan ik het ooit nog wel gebruiken.

In jouw opgeruimde huis krijgen alle spullen een logische plek. Zoeken naar je spullen hoort dan tot het verleden.

Om het netjes te houden is het verstandig om elke avond even een rondje door je huis te doen. Ligt alles op de goede plek? Zo niet, doe het dan meteen. Zo weet je zeker dat je de volgende dag opgeruimd begint.

Als je dit volhoudt, komt er een nieuwe routine en krijgt alles in huis een vaste plek. Ook zul je merken dat het rust geeft en je weer meer tijd krijgt voor de dingen die je belangrijk vindt.

Heb je ook behoefte aan een opgeruimd huis en huishouden, neem dan vrijblijvend contact met mij op.

Beoordelingen

Silvia heeft mij heel goed geholpen met het organiseren van de vele waardevolle spullen die mijn moeder mij nagelaten heeft. Ze ging met een respectvolle manier om met de spullen die voor een ander misschien prul lijken, maar voor mij van emotionele waarde zijn. Ze heeft me een hoop inzichten gegeven om beter te kunnen organiseren!

Silvia is fantastisch om mee te werken. Ze is betrokken, respectvol en denkt mee. Samen hebben we in een paar uur veel meters gemaakt en is mijn huis van een opslag nu weer terug een fijn thuis

Super blij met de hulp van Silvia. Ze heeft mij echt goed geholpen met het opruimen van de badkamer. Ziet er weer netjes uit!

Ik ben fijn geholpen door Silvia. Ik zag door de bomen het bos niet meer op mijn zolder. Kinderspeelgoed en allerlei rommel wat we hebben verzameld door de jaren heen. Na 3 sessies was alles uitgezocht en hebben we veel speelgoed naar de kringloop om de hoek gebracht. Tegenwoordig probeer ik de methode van Silvia toe te passen door heel ons huis

Hartelijk dank voor je frisse blik op de onlogische indeling van mijn huis/ kasten/ laden. Op een gezellige manier heb je mij geleerd om dingen anders aan te pakken. Bedankt voor alle tips Silvia, je hebt er echt kijk op.

Mevrouw Christiaanse is vriendelijk en pakt dingen op een logische manier, stap voor stap aan. En ze is altijd stipt optijd.

Wat is het fijn om weer opgeruimde kasten te hebben èn overzicht over m'n spullen! In 10 sessies van 3 uur hebben we samen alle kasten en ruimtes in het huis doorgenomen en opgeruimd. Vanaf het eerste kennismakingsgesprek, de duidelijke offerte tot en met alle opruimsessies samen, is alles heel goed verlopen. Silvia stelde precies de juiste vragen, waardoor ik gemakkelijk kon beslissen over wat te behouden en wat weg te doen. Ook alle handige èn praktische tips kon ik gelijk toepassen, zoals opvouwtechnieken, opbergmiddelen en kastindelingen. Nogmaals veel dank daarvoor Silvia!

Super blij met de hulp van Silvia. Na jaren rommel bewaren eens flink de bezem er door heen gehaald. Ook heeft zij mij geholpen met het praktisch inrichten en ordenen van mijn kasten en keuken. Nu een paar maanden later heb ik veel meer overzicht en rust in mijn hoofd. Ik kan haar zeker aan iedereen aanraden.