Hoe gaat het verder in zijn werk?
Mijn werk begint met een kennismakingsgesprek bij jouw thuis. Ook een "online" kennismakingsgesprek behoort tot de mogelijkheden. Tijdens zo’n gesprek bespreken we je wensen maar ook je knelpunten. Waar gaat het bijvoorbeeld mis tijdens het opruimen of structureren van de verschillende ruimtes in huis?
Ik ga je helpen door de huidige situatie en de gewenste situatie in kaart te brengen. Daarna gaan we bepalen wat uitgezocht moet worden, wat moet blijven en wat kan er weg. Voorwerpen die weg kunnen hoeven niet altijd naar de gemeentewerf gebracht te worden. Indien gewenst kan het ook een ‘tweede leven’ krijgen door het te verkopen of naar de kringloopwinkel te brengen.
Opruimen doen we samen omdat het soms heel moeilijk is om iets weg te doen. Dat kan verschillende redenen hebben; het was een cadeau, iets heeft veel geld gekost, het heeft een emotionele waarde of je denkt misschien kan ik het ooit nog wel gebruiken.
In jouw opgeruimde huis krijgen alle spullen een logische plek. Zoeken naar je spullen hoort dan tot het verleden.
Om het netjes te houden is het verstandig om elke avond even een rondje door je huis te doen. Ligt alles op de goede plek? Zo niet, doe het dan meteen. Zo weet je zeker dat je de volgende dag opgeruimd begint.
Als je dit volhoudt, komt er een nieuwe routine en krijgt alles in huis een vaste plek. Ook zul je merken dat het rust geeft en je weer meer tijd krijgt voor de dingen die je belangrijk vindt.